Kontakta oss
Telefon(växel):
031 – 17 49 40
E-post:
Besöksadress
Karl Gustavsgatan 5, 411 25 Göteborg
Postadress:
Box 3040, 400 10 Göteborg
Telefontid:
07.45 – 15.30
Öppet för besök:
Måndag – torsdag:
10.00 – 14.30
Lunchstängt:
12.00 – 13.00
Fredag:
10.00 – 12.00
Intresserad av GTI? Skicka ett mejl här!
Läsårstider
Höstterminen 2025
- Terminsstart: åk 1 18 augusti, åk 2 och 3 20 augusti
- Höstlov: V. 44
- Julavslutning: 19 december
- Studiedagar: 30 september och 21 november
- Friluftsdag: 11 september
Vårterminen 2026
- Terminsstart: 7 januari
- Sportlov: v7
- Påsklov: 3 april – 12 april
- Röda dagar: 1 maj och 14 maj
- Student: 5 juni
- Skolavslutning åk 1 och åk 2: 12 juni
- En studiedag tillkommer under VT26
Rutiner vid klagomålshantering
Vi vill att alla elever och vårdnadshavare ska känna sig trygga med utbildningen på vår skola. Om du som elev eller vårdnadshavare har klagomål riktade mot skolan beskriver vi här hur man går tillväga om man behöver framföra ett klagomål.
Om klagomålet gäller en specifik situation eller person, börja alltid med att prata direkt med den berörda läraren eller mentorn. Ofta kan problemet lösas snabbt på detta sätt.
Om frågan behöver lyftas vidare tar du kontakt med rektor. Rektor finns dagligen tillgänglig på skolan, men du kan även lämna ditt klagomål skriftligt via e-post till eleonora.eriksson@gti.se
Om ärendet behöver hanteras på nästa nivå kan du kontakta skolans huvudman. Du når huvudman via e-post: huvudman.gti@gti.se
När vi får in ett klagomål bekräftar vi mottagandet så snart som möjligt. Vi strävar efter att ge återkoppling inom ca 10 arbetsdagar. Om frågan inte får sin lösning genom skolans eller huvudmannens hantering kan du vända dig till Skolinspektionen. Mer information finns på www.skolinspektionen.se